Dviračio ir dviratininko pasiruošimas naujam sezonui

0
46

Nors šiltasis sezonas nenuspėjamas, saulėtas dienas nuolat keičia lietus, o kartas nuo karto tenka atlaikyti ir snygį, ištaikyti tinkamą laiką pasivažinėti su dviračiu tikrai įmanoma! Dar nesiryžote išriedėti? Tuomet dabar pats laikas pasirūpinti tinkamu startu. „IKI Velomaratonas“ paruošė trumpą gidą, kuriuo vadovaujantis užtikrinsite saugesnį įsiliejimą į eismą.

Dviračio patikros pagrindai

Pirmiausiai, dienos šviesoje nuvalykite dviratį. Tai padaryti galite su drėgnu arba sausu skudurėliu ir minkštu šepetėliu. Jeigu dviratis ilgą laiką buvo laikomas drėgnoje patalpoje, galite rasti rūdis. Jas taip pat pašalinkite. Dviračiui valyti netinka metaliniai šepetėliai ar aštrūs daiktai, nes jais pažeisite dviračio rėmą ir komponentus. Kuomet dviratis blizgės, patikrinkite stabdžių trinkelių būklę. Esant nusidėvėjimui, keiskite naujomis. Prasti stabdžiai – potenciali nelaimė!

Kitas žingsnis – patikrinti, ar priveržti varžtai, nekliba pavienės dviračio dalys, o vairas ir ratai – tiesūs ir sukasi be trukdžių. Patikrinę šiuos mazgus, galite pereiti prie grandinės. Jeigu ji nesusidėvėjusi, užteks nuvalyti ir sutepti specialius skysčiu taip, kad skystis patektų į narelių vidų, o jo perteklių pašalinkite skudurėliu. Nerekomenduojama tuo pačiu skysčiu tepti guolių – jiems skirtas kitoks, tirštesnis tepalas.

Paskutinis etapas – padangos. Apžiūrėkite, ar jos neturi pažeidimų, ar nėra nudilusios. Jeigu padangos saugiai gali būti eksplikuojamos ir ateinantį sezoną, belieka jas pripūsti.

Saugumas

Jeigu jūsų dviratis techniškai tvarkingas, laikas pasirūpinti saugumu. Užtikrinkite, kad dviračio priekyje veiktų baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos. Pasižiūrėkite, ar ant ratų stipinų iš abiejų pusių vis dar tvirtai laikosi oranžiniai atšvaitai. Tamsiu paros metu dėvėkite šviesą atspindinčią liemenę ir neleiskite dulkėti šalmui – užsidėkite jį visose kelionėse. Visa tai padės jums būti matomu bei saugiu kelyje ir dieną, ir naktį.

Dviratininko pasiruošimas

Grandinė sutempta, šalmas rankose, bet ar to gana? Beveik. Kad būtumėte visiškai pasiruošę, svarbi mąstysena.

Prieš sėsdami ant dviratės transporto priemonės nusiteikite, jog kertant važiuojamąją dalį, net kai jums dega žalias šviesoforo signalas, būtina sulėtinti greitį ir apsidairyti. Greitai atvažiuojantis dviratininkas posūkį darančiam automobilio vairuotojui patenka į akląją zoną, todėl leiskite jam pamatyti jus. Tas pats galioja prie išvažiavimų iš kiemų – didelė tikimybė, jog per užstatytus automobiliais išvažiavimus jūs nepastebėsite besiartinančio automobilio, o jis – jūsų. Todėl prilėtinkite ir apsidairykite.

Ypač pavojinga staigiai ir dažnai keisti judėjimo kryptį žongliruojant tarp dviračio tako ir gatvės. Kelionės metu nesiklausykite muzikos, nesinaudokite mobiliuoju telefonu ir, savaime suprantama, nevairuokite apsvaigus. Ir pabaigai, svarbiausia – būkite sąmoningi ir stebėkite aplinką.

„IKI Velomaratonas“ vyks rugpjūčio 22 d. Vilniuje. Startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Dviratininkai mėgėjai pasirinktinai riedės 10, 20 arba 30 km trasa. Gerą pasiruošimą turintiems entuziastams skirta „CRAMO Semi-Sport“ (50 km) grupė, o profesionalams – „CRAMO Sport“ (50 arba 100 km). El. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyviai nemokamai (išskyrus sportininkų važiavimus) registruotis gali internetu iki liepos 25 d.: www.ikivelomaratonas.lt. Projektas bendrai finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis.